Search This Blog

Thursday, January 19, 2012

Pizza à Mame (Pizza Crust)

Pizza à Mame

One 12" round pizza
 
prep: 60 min / cook: 25 min / total: 1.5 hour
  • 1 cup warm water
  • 2 tsp white sugar
  • 1 pack yeast
  • 4 tbsp vegetable oil
  • .5 tsp salt
  • 2.5 cup flour (more or less)
  • Preferred non-stick method for pan
  • Your preferred pizza ingredients
 
Start with water, add sugar and yeast
 
Mix and let sit for 10min, then mix again
 
Add vegetable oil, salt, and about 3/4 cup of flour
 
Mix, adding flour incrementally until dough is formed
 
Use non-stick method (oil, butter, Pam, etc.) on pan
 
Put pizza dough down on pan and spread out
 
Cover with sheet and let sit for 45min
 
Garnish pizza as preferred
 
Preheat oven at 400
 
Put pizza into oven and cook at 400 for about 25min
 
Enjoy~

No comments:

Post a Comment